28. 11. 2010

palmknihy.cz

V minulém příspěvku jsem psal o české čtečce elektronických knih Wooky spojené s e-shopem Rajknih.cz. V dikuzích na to téma jsem zachytil, že se objevil na českém trhu 19.11.2010 ještě jeden prodejce e-knih a to Palmknihy.cz, kterého jsem si proto také proklepnul.

Palmknihy.cz jsou na světě už mnoho let, ale dosud se věnovali pouze knihám šířeným zdarma.To je zbavilo jak široké nabídky komerčních knih, tak starostí s ochranou knih proti kopírování. Jejich rozhodnutí e-knihy i prodávat muselo nutně vést k nějakým změnám. Na rozdíl od Rajknih.cz na to nešli vlastním formátem s vlastní čtečkou, ale standardním formátem PDF. Pravděpodobně nějak chráněném, protože tituly zdarma byly a jsou poskytovány ve formátech ePub, Mobi, Mobi Unicode a PalmDoc.

Bohužel to nemuhu zatím říct jistě, protože komerční knihu jsem si ještě žádnou nekoupil i když mám na něco zálusk, takže to asi nebude dlouho trvat. V obchodě se sice nabízí testovací kniha, ale kupodivu není v PDF formátu. Tudíž je to testovací kniha k ničemu.

Koukal jsem na tituly zdrama a musím říct, že zdejší nabídka mě potěšila a to jak obsahem, tak přehledným zpracováním. Zde má Rajknih.cz ještě co dohánět. Léta zkušeností jsou na Palmknihy.cz vidět i když i zde je ještě co vylepšovat, hlavně co se týče intuitivnosti. Například rozdělení nekomerčních knih podle žánru nebo autorů najdete pod start/statistika. Kdo by to tam hledal, že? Překvapivé je, že nabídka titulů zdarma má vlastní web a nenabízí se společně s těmi komerčními. Pokud má člověk zájem o tvorbu konkrétního autora, dejme tomu Shigora Birdmana, musí jít zvlášť jak do komerční tak i do nekomerční části. A kdo o nekomerční části neví, tak ji může odkaz na ni snadno přehlédnout. Ale když se člověk na webu trochu rozkouká, tak je dobře použitelný a to je hlavní.

Knihkupectví se chlubí zhruba tři a půl tisíci nekomerčních titulů. Ale ne všechno jsou knihy, mnoho věcí jsou jen krátké články nebo povídky. Stáhl jsem si všechny tituly od Jiřího Svrška (zhruba 250, jsem vděčný za DownThemAll rozšíření pro Firefox), Ondřeje Neffa, Shigora Birdmana a Josefa Pecinovského. Celkem víc než 300 titulů. Až na výjimky jsou to všechno krátké několikastránkové věci. Nahrál jsem si je do tabletu Galaxy Tab a budu je louskat v době kdy se budu někde nudit.

Zvolil jsem formát ePub, který vychází jako nejkratší a jako čtečku můj oblíbenž FBReader, s kterým mám dobré zkušenosti už z Nokie N770 a N810. Funguje to hezky a jsem plně spokojený.

Žádné komentáře:

Okomentovat