Byla oznámena PS4, jsou známy hw specifikace a spousta hráčů se těší, že hry konečně budou mít rozlišení 1080p a 60 snímku za sekundu (fps). Domnívám se, že je to naivní očekávání. I PS3 mohla mít hry 1080p@60fps, ale bylo jich pomálu. Vývojáři dali přednost propracovanější vizuální scéně před vysokým rozlišením a vysokou rychlostí (plynulostí) hry. A udělali to proto, že taková hra se lépe prodává, většina hráčů dá přednost hezčí hře před rychlejší a konkurence je neúprosná.
Nemyslím si, že by se v případě PS4 mnoho změnilo. PS4 je výkonnější, umožní dělat propracovanější scény i při 1080p@60fps, ale velmi rychle narazí na strop svých možností. Stačí se podívat, jaký PC nadstroj potřebuje Crysis 3 pro chod 1080p@60fps v plné vizuální kvalitě. Je jasné už dnes, že PS4 to při srovnatelné kvalitě na 1080p@60fps neutáhne. A první na co vývojáři sáhnou bude fps, vždyť 30 je taky dobrých. Konec konců, i většina hráčů na PC, kteří si sami mohou volit poměr obraz/fps, radši stahují to fps než kvalitu obrazu. A to je prosím dnešní hra. PS4 bude na trhu za necelý rok, takže nároky budou stoupat.
U televizoru není ani bezpodmínečně nutné těch 1080p, na televizoru za běžných obývákových podmínek vypadá dobře i rozlišení 720p. Spousta lidí ani nevidí rozdíl mezi 720p a 1080p. Ale zato pozná rozdíl např. v dohledu ve hře, kvalitu 3D modelů a podobně a poznají to i na screenshotech a gameplay videích, podle kterých se rozhodují, jakou hru koupit.
Domnívám se proto, že na vývojáře bude i nadále vyvíjen silný tlak na vytváření propracovaných vizuálních scén a ti tomu zpravidla, stejně jako u PS3, obětují rychlost i rozlišení. V důsledku toho PS4 přinese výrazné zlepšení vizuální podoby her, detailů, počtu objektů, modelů postav, dohledu, ostrosti textur a podobně, ale 1080p@60fps zůstane, až na výjimky, i nadále nedostižným ideálem vyhrazeným pro minoritu PC hráčů s extrémně nadprůměrným PC strojem. Masový průměr, ať na PC nebo s konzolí na tom bude přibližně stejně jako dnes.
Žádné komentáře:
Okomentovat