26. 3. 2012

Pravda o Journey

Nedávno na PSN (PlayStation Network) vyšla stylová hra Journey (metacritic 92). Jedná se o drobnější a levnější stažitelný titul od tvůrců hry neméně stylových her Flower (metacritic 87) a flOw (metacritic 71). Průměrné hodnocení na metacritic napovídá, že hra dostala spoustu desítek a všichni se rozplývali nad tím, jak je dokonalá. Takže jsem si ji pořídil, abych tu dokonalost vyzkoušel na vlastní kůži. Konec konců, hry Fower a flOw se mi líbily, byly zajímavé a zábavné.



Ale jsem velmi zklamán. Hrál jsem Journey pár hodin, nudil se a stále čekal, kdy už se to konečně rozbalí, kdy začne být zajímavá a najednou přišel konec. V podstatě to ani není hra a jestli ano, tak pro retardované hráče. Protože na téhle hře není co zkazit, není co prozkoumávat, není tam pořádně co dělat, chybí jakákoli výzva. Jenom jsem pořád šel a skáklal a šel, až jsem došel do konce. Nuda. Nemám nic proti originálním hrám, ale přece jen od hry očekávám, že je tam něco k hraní.

Grafika je silně stylizovaná, ale nijak zvlášť hezká a především děsně fádní. Spoustu času člověk stráví v hnědě poušti, která se rychle přejí, na závěr se začne prostředí střídat, sníh a vodní svět, ale jedná se spíš o změnu barevné palety než co jiného. Okolí prakticky není interaktivní, takže jeho průzkum brzy omrzí i když je možný. Hudba ve mě nenechala žádné dojmy, nepamatuji si ji. Že bych toužil po soundtracku se tak říct nedá, ale aspoň že nerušila a nebyla protivná. Ovládání je fajn, pocit z poskakování/létání mi přijde jako jediné pozitivum této "hry".

Hra má i jakýsi multiplayer, který hráč nemá pod kontrolou, prostě jste v tom světě občas dva. Nevíte kdo to je ani s ním nelze rozumně komunikovat. Spouhráč nemá žádný význam, není potřeba ani k dokončení hry ani třeba k získání nějakých bonusů ani k ničemu jinému. A přiznám se, že když mě jeden pořád otravoval,  poskakoval kolem mě a pípal, tak jsem radši konzoli odpojil od internetu.

Vážně netuším, co kdo na této hře vidí, že dostává tak vysoké hodnocení. Imho se jedná o davové hype, kdy se každý bojí zavolat, že král je nahý, aby nebyl za blbce, když to všichni tak obdivují. Tahle hra má jediné výrazné pozitivum, je jiná než běžná produkce. Ale to je poněkud málo, alespoň podle mě.





Žádné komentáře:

Okomentovat