Nepřátelé nejsou super inteligentní, ale ani úplně stupidní. Umí si hráče obejít a napadnout zboku nebo zezadu. Umí házet granáty a v akci se náhodně přemisťují, takže si je nejde tak lehce vyčíhnout. Na druhou stranu někdy tupě čumí do zdi a usnadňují tak stealth postup.
Ani u nepřátel ani u postavy hráče se nekoná žádná super oddolnost, kdy do vás šijou tři nepřátelé a vy je stejně vklidu postřílíte, tady i jedna ku jedné je riskantní. Pokud si vás někdo nepozorovaně obejde, už z toho nejspíš nevyváznete. Důležitý je systém krytí, které ale není stoprocentní, i v krytu vás můžou dostat. V důsledku toho je hra celkem obtížná a opakování misí není nijak zvlášť výjimečné.
Hra má implementovanou pomoc s mířením (při zamíření přes hledí), ale nijak to nevadí, protože staví na taktice, a ne na rychlém akčním míření. Rádi pomoc budete využívat. Bez ní například těžko trefíte agilní pohybující se cíl.
Misí je několik druhů a vyžadují různý postup, někdy na čas, někdy nepozorovaný. Podle druhu mise je vhodné si zvolit postavu za kterou hrajete. Nechci tvrdit, že Unit 13 je rpg, ale má systém povolání, vlastnosti a dovednosti postav. A dokonce primitivní (neřiditelný) vývoj postav na základě zkušenosti. Zkušenostní body se získávají za plnění misí a za způsob provedení akce. Získáváním zkušeností postava leveluje, čímž se jí automaticky vylepšují vlastnosti a dovednosti. Mnohem víc prozradí obrázky následujících povolání.
Samozřejmě že je k dispozici i možnost změny výzbroje, ale není to žádná sláva. Je toho málo a na začátku všechno kromě té standardní zamknuto. Kromě hlavní zbraně je k dispozici nevolitelná záložní, pistole s tlumičem, která mi mnohdy přišla daleko užitečnější, než zbraň hlavní. Ale člověk musí šetřit munici. Jinak z nepřátel poctivě vypadávají jejich zbraně, takže je lze během mise sbírat a používat.
Po spuštění hry jsou k dispozici tyto možnosti:
SOLO MISSIONS
DIRECT ACTION
DEADLINE
COVERT
ELITE
DYNAMIC
ONLINE CO-OPERATIVE
HIGH VALUE TARGET
DAILY CHALLENGE
Ve hře potěší drobnosti, jako hezky zpracovaný elektronický manuál. Nevím jestli to bude zvykem u všech Vita her, bylo by to potěšující.
Poznámka pod čarou: všechny screenshoty jsou zmenšené na polovinu, takže v nich chybí 75 % informací. Projevuje se to především zhoršením čitelnosti textu. Ale vzhledem k vysokému DPI displeje PS Vity vypadají zmenšené screenshoty na běžném monitoru reálněji. Ale mějte na paměti, že realita je lepší.
Žádné komentáře:
Okomentovat