19. 1. 2013

PS Vita - výměna

Tak mě potkala nemilá událost. Odpravil jsem nešťastnou náhodou svou PS Vitu do věčných lovišť. Byl jsem na dovolené na horách a v noci ji odložil na parapet okna v apartmánu jednoho hotelu. Netušil jsem a nic nenasvědčovalo tomu, že se nad parapetem v noci kondenzuje voda a sem tam na něj skápne. Jen trošku, vznikne jen malá loužička. Bohužel jsem dal Vitu rovnou pod kapky, takže ta voda protekla Vitou. Když jsem ráno vzal Vitu a vyteklo z ní trochu vody, tušil jsme, že je zle. Zprvu bojovala o život, docela fungovala až na pár tlačítek, která dokonce ožila po té, co jsem ji dal na mírně hřející topení. Ale do večere chudák zdechla.


Nechápu lidi, kteří tvrdí, že Vita je na nic, že na ní není co hrát a že je mrtvá a zbytečná. Mně chyběla dost a docela mě to vzalo. Několik dní jsem ji každý den několikrát zkoušel, zda náhodou neožila, ale bohužel. Takže ještě na horách jsem si objednal novou, abych, až přijedu z hor, jsem mohl zajít na poštu a vyzvednout si ji.

Ale nahradit starou PS Vitu novou PS Vitou není jen tak, protože je potřeba se trochu poprat s různými protipirátskými opatřeními.

Ještě na horách jsem proto psal dotaz na adresu podpora@playstation.cz, kterou jsem našel na oficiálních stránkách. Bohužel dodnes (4 pracovní dny) neodpověděli, dokonce ani neposlali potvrzení, že dotaz dostali a zabývají se jím. Podpora Sony je v česku snad nejbídnější co jsem kdy zažil. Tváří se seriózně, ale odezva je nulová. To je pro velkou firmu jako Sony ostuda, protože i daleko menší podniky si dokáží zajistit lepší.

Podpory jsem se ptal:

  1. kam mám poškozenou PS Vitu poslat na opravu, když závada je způsobena mou vinou a není tak reklamovatelná
  2. jak mám deaktivovat PS Vitu od svého účtu, když je Vita nefunkční
  3. jak mám na novou PS Vitu převést své sejvy, když paměťová karta je vázána na konkrétní hardwarové zařízení a není přenosná mezi jednotlivými Vitami
A protože podpora Sony nefunguje, podělím se zde o to, co jsem zjistil vlastními silami.

(1) Odpověď na první dotaz zatím stále nevím, to budu ještě řešit. Ale při nejhorším se nabízí možnost využít neoficiální servis-konzoli.cz.

(2) I když mnozí lidé tvrdí, že deaktivovat PlayStation zařízení jde pouze ze samotného zařízení nebo to musí provést oficiální servis, tak to není pravda. Je to možné i z webu. Jediné omezení je, že to lze provést pouze jednou za 6 měsíců, ale to by mělo stačit, pokud člověk není opravdu smolař. Další drobná nevýhoda tohoto řešení je, že deaktivuje všechny vaše aktivovaná PlayStation zařízení. Ale to není problém, protože je lze zase snadno aktivovat.

Deaktivace je nutná proto, že na PSN účtu mohou být aktivovány (tj. používat tento účet, tj. mít přístup k zakoupeným hrám, trofejím atd.) pouze dvě konzole PS3 a dvě portable zařízení. A protože já už jsem měl aktivováno PSP a poškozenou PS Vitu, nemohl jsem aktivovat novou PS Vitu.

Možnost deaktivace zařízení z Webu je trochu schovaná.

  • Je potřeba se přihlásit svým PSN účtem na stránce:
  • Pak je potřeba jít na kartu  Account 
  • Dále kliknout na odkaz Media and Devices
  • Zde kliknout na box Game / Activated Devices
  • A zvolit odkaz Deactivate All
Kdybyste na místo kartu Account šli na kartu Dvices / PlayStation Systems / My PS Vita System a klikli na volbu Deactivate, pak se dozvíte nepravdivé a matoucí: "You can only deactivate your PS Vita system using your PS Vita system. You cannot deactivate it using a PlayStation® 3 system, PSP® (PlayStation®Portable) system or PC."

Tohle zřejmé zmátlo spoustu lidí, kteří tvrdí, že z webu deaktivovat PlayStation zařízení nejde.

Po deaktivaci staré PS Vity pak už půjde bez problémů aktivovat nová PS Vita dle postupu:

  • Settings
  • PlayStation@Network
  • System Activation
  • Game
  • Activate
Samozřejmě až po té, co v PS Vitě zaregistrujete svůj PSN účet, ale v tom si vás Vita navede sama.

(3) Tohle se ukázalo jako nejjednodušší záležitost, protože paměťová karta ze Staré PS Vity funguje i na nové PS Vitě. Jedinou podmínkou pro to je, že nová PS Vita je aktivována ke stejnému PSN účtu jako stará PS Vita podle kroku (2).


Žádné komentáře:

Okomentovat