21. 1. 2011

HD Games pro Android od Gameloftu

Dnes jsem pomocí svého Galaxy Tabu sháněl nějaké informace pro článek o PS3 hře Modern Combat: Domination od Gameloftu. Přitom jsem zavítal i na stránky gameloft.com a překvapilo mě, že tyto jsou víc než šity na míru právě Galaxy Tabu. Přizpůsobení šlo tak daleko, že na nich nebylo nic jiného, než hry pro Galaxy Tab. O Modern Combat: Domination jsem se tak nedozvěděl nic, ale zato jsem se dozvěděl, že Gameloft nabízí spoustu skvělých her šitých na míru tabletu Galaxy Tab a co víc, lze si je snadno koupit.

To díky tomu, že je neprodává je přes Android Market, ale přímo s placením pomocí prémiové SMS. Mně osobně to vyhovuje, protože nemám možnost platit na Android Marketu. A tak jsem to hned vyzkoušel, protože už dřív jsem narazil na zmínky o hře Dungeon Hunter a chtěl ji vyzkoušet.

Jedna hra stojí nicotných 50 Kč a způsob placení je jednoduchý a vtipný. Kliknete na ikonku "koupit" a webová stránka vás požádá o vaše tel. číslo. To musíte zadat ve tvaru +420xxxyyyzzz. Chvilku mi trvalo na to přijít, protože to nebylo nikde uvedeno a při zadání čísla bez předčíslí stránka suše odvětila "chyba, zkuste to později". Přitom stránka hrdě detekovala co mám za mobil i z které jsem země. Zde by měl Gameloft na webu ještě trochu zapracovat.

Když se mi podařilo zadat správné číslo, přišla mi SMS s žádostí o potvrzení platby, měl jsem odpovědět "GAMELOFT OK", přičemž žádost přišla z premiového čísla 9030950. SMS poslané na toto číslo jsou zpoplatněné od 1 do 99 Kč, takže ve skutečnosti se nejednalo o potvrzení, ale samotnou platbu.

Po zaplacení mi přišla další SMS, tentokrát s adresou, ze které jsem stáhnul hru. Stahování trvalo jen chvilku. Stažený soubor byl klasický instalační apk balíček a jeho spuštěním se hra nainstalovala. Velmi nepříjemně mě hra překvapila tím, k čemu všemu chtěla mít přístup. Nejvíce mi vadí, že jsem ji musel povolit i odesílání SMS. Nevím k čemu to potřebuje. Aplikaci z Android Marketu bych to nedovolil, k samotnému Gameloftu mám přeci jen o něco větší důvěru a doufám že toho nezneužije. Ale kdybych to věděl předem, asi bych si tu hru nekoupil.

Instalace byla rychlá a následovalo spuštění hry. To se poněkud protáhlo, protože hra si potřebovala stáhnout z netu 300 MB herních dat. Po té jsem si už konečně mohl založit postavu a začít hrát.

Je to moje první zkušenost s pokročilejší hrou na chytrém dotekovém telefonu, jestli lze 7" Galaxy Tab vůbec označit za telefon, takže jsem na to byl docela zvědavý, hlavně ve srovnání s klasickým herním handheldem PSP, který také vlastním.

Grafika je na tabletu jednoznačně daleko lepší než na PSP. Nejen že je díky 7" palcům větší a díky HD rozlišení detailnější, ale i barvy jsou plnohodnotné, kdežto PSP používá jakousi formu ditheringu. Výkon Galaxy Tabu je velký, takže se to všechno i pěkně a plynule hýbe.

Ale samotná grafika hru nedělá. Důležitou součástí je i ovládání. A emulovat stick pomocí dotekového displeje sice je možné a funguje to, ale tomu hardwarovému se to nevyrovná ani omylem. Pokaždé, když se mi postavička ve hře někde zasekla nebo nechtěla jít tam, kam jsem chtěl já, jsem zatoužil po tom, aby ta hra byla radši na PSP. Opravdu mě docela mrzí, že Gameloft který dělá hry pro kde co, dokonce i PS3 a má tak zkušenosti i s PSN, tuto hru neportoval pro PSP. Přitom handheldů PSP se třeba v USA prodalo víc než konzolí PS3. S cenou 50 Kč by to byl na PSP trhák.

Žádné komentáře:

Okomentovat