3. 9. 2012

Retail vs digitální distribuce

Málokdy se člověk dostane k přesným obchodním údajům a tak panuje řada spekulací. Například jak si na tom stojí digitální distribuce oproti reatilu. Ale o hře Numen: Contest of Heroes jsou k dispozici přesná čísla:


Jedná se oprodeje Numenu na českém trhu. Data jsou k březnu 2012, hra vyšla v červnu 2010.Vnitřní prstenec je podíl počtu prodaných kopií, vnější potom vygenerovaný obrat. Z grafu je patrné, že retailový prodej dělá sice jen 56 % z celkového počtu prodaných kopií, ale obrat pěkných 73 %. Steam dělá pěkných 25 % prodejů (a to na Steamu není česká verze), ale pouhých 10 % obratu. To jsou prostě ty slevy. Plyne z toho informace, že počet prodejů není zase až tak významný a nevypovídá nic o generovaném obratu, který je pro vydavatele samozřejmě důležitější.

9 komentářů:

  1. ... ludia stahuju torrenty preco .. nielen, ze to maju zadarmo .. ale je to aj pekelne pohodlne .. ak su teda distributori tak prispati, ze ich kamenny predaj je rigidne neflexibilny a online predaj tupo obmedzeny /plus DRM/ .. treba pracovat na skvalitneni sluzby .. androidi placu na 99% warezom, iOS ho ma vyrazne nizsi .. preco, odpoved som tu dal.

    OdpovědětVymazat
  2. Sorry, ale zrovna Android ukazuje, že nemáš pravdu. Všechny androidí placené aplikace jsou k dispozici na jednoduchém a android marketu, bez drm a podobných věcí (v tomto směru na rozdíl od iOSu). Pohodlnější to už být nemůže a stejně se androidí aplikace kadou ve velkém. A proč? Protože to jde snadno, na rozdíl od toho iOSu. Není to v neflexibilních službách, je to v lidech a v tom, že co jde snadno ukrást, to ukradnou. A o tom to je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... osetrenie monetizacie .. je minimalne u mna problem .. dal by som kopu prachov /tu dolar, tam 50 centov, tam 10 dolarov/ za male hry pre PC alebo mobil ale odmietam sranie sa s kreditkou-ani ju nemam, nedavam cislo svojho uctu na net a odmietam aj sracov z paypal .. moje prachy sa teda ku nim nemaju ako dostat .. android hry maju 99% warez /je to dokonaly obraz PC sceny/, pritom uz 10% penetracia malej hre/vyvojarovi uplne staci.
      ... aj preto sa SONY snazi s PS mobile platformou .. nieco vymysliet.

      Vymazat
  3. iOS nema placeni jednodussi nez Android, presto se na Androidu krade vyrazne lepe. Jednoduse nemas ve svem prvnim prispevku pravdu. Problem androidu neni obtizne placeni, ale otevrenost platformy, absence drm. Je to smutne, ale je to tak. Lide si neumi svobody a otevrenosti vazit, zneuzivaji a proto si ji ani nezaslouzi, system ktery ji nabizi, svym chovanim potopi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vyrazne lepe => vyrazne vice

      Vymazat
    2. ... pritomnost ci absencia DRM nic neriesi, a na DRM doplacuju nekonecnou frustraciou IBA ti co za soft platia, kazdy film/hudba/hra je DRM free okamzite na "torrentoch" doslova par hodin od alebo este pred oficialnym vypustenim, PC sa vsetkym dava za vzor ako vrchol otvorenosti .. napriek tomu prichod starej SONY PSone v 1995 spustilo takmer okamzity zanik tzv. herneho PC a PC only hier, ak hovorime o klasickych velkych hrach, velkych rozsahom aj budgetom.
      ... PSone nebola iba nova herna platforma, bol to novy biznis model, ktory dnes kulminuje napriklad vo forme velkych a enormne bohatych multiplat vyvojarov - R*, Ea, Ubisoft /iba na hernom PC by takto nikdy !! nezbohatli/, iOS ma ekosystem /vyroba hier, distribucia, monetizacia, previazanie vsetkych apple platforiem/, ktory android nema, je tam chaos triedy PC warez v roku 1995 ako kedy prisla Psone, PS mobile je zarodocnou formou niecoho podobne ako "iOS, kde sa az tak nekradne" pre androidy.
      ... stale plati .. iba dobra a rafinovane navrhnuta sluzba prinuti zakaznika platit .. a ina aktivita SONY .. PSN+ je dalsim takym trojskym konom ..

      Vymazat
    3. Jak ukazuje úspěch komerčních aplikací na iOS vs Android nebo prodejnost her na konzolích vs PC, tak DRM toho řeší hodně. Samozřejmě to musí být dostatečně funkční DRM.

      Vymazat
    4. ... expirovana doba instalacie, obmedzeny pocet instalacii, nonstop online pripojenie /takze singel player hru nie je mozne hrat CELE dni pre pretazene servery/ .. a podobne "DRM sialenosti" .. podobnu hru by som nebral ani keby islo o remake FF7.

      ... originalka, ktoru instalujem 2 dni .. a ani mi nestalo v ceste DRM .. http://www.gurujoe.sk/2011/08/warez-je-spatny-mmkay.html .. Gears 1 mi nebezi dodnes .. to je na facku.

      ... vseobecny komfort /nakup, install, pocet instalacii, tu istu hru hrajem na PSV a PS3 za tu istu cenu atd. atd./ proste je dolezity, prepracovany komfortny ekosystem je vyhra /PSN+, vernostne zlavy, rebricky, cloud sejvy atd. atd./, flexibilna cenova politika tiez.


      ... zatial nic lepsie ako zatial primitivny PS mobile pre Android na trhu nie je ..


      Vymazat
    5. Sorry, ale pises uz naproste nesmysly. Viz. "expirovana doba instalacie, obmedzeny pocet instalacii, nonstop online pripojenie..." nic z toho se netyka Androidu, iOS ma daleko horsi omezeni nez Android a presto se na nem prodeji aplikaci dari mnohem lepe, nez na Androidu. Problem Androidu neni DRM, ale to, ze je otevreny a proste se na nem snadno krade, proto ma tak vysokou miru piratstvi, stejne jako PC platforma.

      Vymazat